תפילה לשלום בית

בנוסף לתפילה - אילו פעולות אנחנו יכולים לעשות כדי לחזק שלום בית בביתנו?

גילי ויינטראוב

תפילה לשלום בית

שלום בית

שלום בית ביהדות הוא ערך גבוה וחשוב

שלום בית יכול לגרום לנו לחיות חיים של שמחה ונחת. הוא מאפשר לנו לתת יותר תשומת לב מבורכת לילדים ולמשפחה, ולהיות פנויים יותר לדברים חשובים נוספים.

שלום בית ביהדות מציב את המשפחה ואת הזוגיות במקום גבוה בחשיבותו התורם גם רבות לאיכות החיים ולרווחה שלנו. בכל יום אנחנו יוצאים מהבית ובכל יום אל הבית אנחנו חוזרים, ולכן ככל שהזוגיות שלנו תהיה טובה ונעימה יותר כך יהיה לנו טוב ונעים יותר בחיינו.

אז בנוסף לתפילה לשלום בית ולזוגיות טובה – מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את המצב ולחיות במערכת יחסים  טובה ונעימה  יותר? איך עושים שלום בית?

איך משיגים שלום בית - שתי נקודות חשובות לשיפור המצב:

קודם כל חשוב להבין שלזוגיות לא טובה יש שני צדדים שמשפיעים האחד על השנייה. חשוב לקחת אחריות על המצב בבית ולא לחכות שרק הצד השני יתנהג אחרת. כל שינוי שאנחנו נעשה בהתנהגות שלנו יכול להביא לתגובה חדשה מצד בן או בת הזוג.

אם לדוגמה אנחנו מתפרצים על בן הזוג כשהוא מעביר עלינו ביקורת והדבר פותח מלחמה בבית, כדאי לנסות לשנות את התגובה שלנו. למשל, במקום לצעוק אנחנו יכולים לומר לצד השני: "אם זה כל כך מפריע לך בוא ננסה לתקן את זה יחד." תגובה מקרבת יכולה לרתום את בן הזוג במקום להרגיש שהוא נגדנו.

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שלמילים יש כוח. מילים יכולות לרומם או להוריד, לשמח או לפגוע. אם אתם מאלה שפוגעים במילים, חשוב למצוא דרך להפסיק לעשות את זה. אם אתם מאלה שנפגעים מהדיבור או מההתנהגות של בן הזוג, חשוב לחפש דרך לשנות את המצב הזה.

כשאנחנו פוגעים – אנחנו הורסים. כשאנחנו נפגעים – אנחנו נהרסים.

כדי להשיג שלום בית, מעבר לתפילה לזוגיות טובה, חשוב לנסות ולשפר את הדרך בה אנחנו מדברים או עונים לבן הזוג או אל בת הזוג שלנו.

ברוח "דברי חכמים בנחת נשמעים", כך דברים שנאמרים בנחת בבית מאפשרים לבן הזוג להקשיב לנו יותר ואולי גם להתחשב יותר במה שאנחנו אומרים.

איך משיגים שלום בית

להשתדל לדבר בנחת האחד עם השנייה

אפשר לשפר (משמעותית) את החיים בבית!

שלום בית גם מבלי לערב את בן הזוג

זוגיות טובה ביהדות בדרך שכבר עזרה לרבים

שלום בית תפילה מתחילים בשיחה טלפונית ללא עלות:

    אז בנוסף לתפילה לשלום בית - אילו פעולות אנחנו יכולים לעשות כדי להגיע לשלום בית?

    אם אתם סובלים מבעיות בשלום בית,

    אם עוברות לכם בראש – ברגעים הקשים – אפילו מחשבות של לפרק הכול,

    אז במקביל לתפילה על שלום בית יש גם כמה פעולות שאתם יכולים לעשות מול בן הזוג כדי ליצור זוגיות יותר טובה:

    לשאול מה נשמע – זה נשמע אולי מובן מאליו אבל רבים מאיתנו לא מתעניינים בקול בשלומו של בן או בת הזוג. יחס אישי לבן הזוג שלנו יכול לקרב לבבות.

    להקשיב לתשובה למשך מספר דקות – תתפלאו עד כמה הקשבה מלאה ללא הפרעה לצד השני יכולה לגרום לו להרגיש טוב ולחזק את הקשר שלנו.

    לצאת מדי פעם החוצה לפעילות משותפת של שניכם בלבד – זה יכול להיות לעשות יחד ספורט או לשבת יחד לכוס קפה. פעילות משותפת בארבע עיניים מקרבת בינינו.

    להשתדל להעביר מינימום של ביקורת – העברת ביקורת גורמת סבל לצד השני, לכן אם זה מה שאנחנו נוהגים לעשות כדאי לנסות להתאפק כמה שיותר. זה יכול לשפר את התקשורת ביניכם.

    לחייך מדי פעם האחד לשנייה, גם אם זה מרגיש מאולץ – לפעמים חיוך שלנו מאיר את פני הצד השני וגורם לו לרצות להתקרב אלינו.

    להחמיא איפה שאפשר (בלי להגזים) – מילים טובות גורמות לצד השני לחפש את הקירבה שלנו.

    לשים את הזוגיות במרכז תשומת הלב שלנו – אם לדוגמה אחד ההורים מתערב יותר מדי ביחסים ביניכם, חשוב לזכור שבחרנו לחיות עם בן או בת הזוג שלנו ולא עם ההורים שלהם.

    גילי ויינטראוב הוא מאמן זוגי ומטפל רגשי, יוצר שיטת 'טיפול זוגי בחצי', כותב מאמרים על זוגיות באתר וואלה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *