זוגיות לא בריאה

10 השאלות שיבדקו: האם אתם נהנים מזוגיות בריאה?

גילי ויינטראוב

זוגיות לא בריאה

זוגיות בריאה

האם אתם נהנים מזוגיות בריאה ותומכת או שאולי אתם סובלים מזוגיות לא בריאה? 10 השאלות הבאות ייתנו קריאת כיוון כללית למצב היחסים שלכם ומה כדאי לשפר:

1. האם אתם יודעים להקשיב?

לדבר כמעט כולם אוהבים. לדעת להקשיב זו תכונה קצת יותר נדירה. חשוב לזכור שזוגיות טובה מורכבת מיכולת לשמוע האחד את צרכי השני ולהגיב אליהם. לפעמים אוזן ששומעת אותנו ויודעת להגיב למה שאנחנו אומרים זה כל מה שאנחנו צריכים כדי להתנחם ולהרגיש אהובים. האם יש לכם את זה בזוגיות שלכם?

2. האם אתם נהנים לעשות דברים יחד?

ממה מורכבת זוגיות טובה? מתחושה של יחד. יחד אנחנו בונים בית, משפחה ומרחב מגונן ועוטף. היחד הזה מורכב מהרבה דברים קטנים אותם אנחנו יכולים לעשות ביום יום: תחביב משותף, תכנית טלוויזיה אותה אנו רואים יחד ויכולים לדבר עליה, יציאה למסעדה או כל דבר אחר. האם יש לכם את זה בזוגיות שלכם?

3. האם אתם נותנים ומקבלים מרחב לעשות דברים גם בנפרד?

נכון שמערכת יחסים טובה  זקוקה לתחומי עניין משותפים, אך היא זקוקה במקביל ליצירת מרחב בו כל אחד יכול גם לפתח את עצמו ואת תחומי העניין שלו בלי קשר לצד השני. כשאנחנו עושים דברים שממלאים אותנו בנפרד מבן הזוג אנחנו מעשירים את היחסים בשמחה שלנו ובהתפתחות שלנו. אנחנו מדשנים את הזוגיות בחומר חדש שמאפשר לה לפרוח עוד יותר. האם אתם מאפשרים האחד לשני להתפתח גם בנפרד?

4. האם יש לכם חלומות משותפים?

אחד היסודות שמרכיבים זוגיות טובה היא חלומות משותפים שאתם יכולים לדבר עליהם ולכוון אליהם. חלומות מהסוג הזה יכולים להיות על להקים בית, לבנות בית, לטייל במוקמות מסוימים בעולם או כל דבר אחר שעושה לכם את זה. כשיש לנו מטרות משותפות אז יש לנו נושא שיחה מרתק עבור שנינו, התלהבות משותפת, וגם עוד דבר אחד חשוב מאוד – ישנה מתחת לפני השטח התכוונות משותפת להישאר יחד ולהגשים. אז האם יש לכם חלום משותף?

זוגיות בריאה

זוגיות בריאה זקוקה לחלומות משותפים

5. האם אתם נהנים משתיקה נעימה?

כל קשר מכיל מדי פעם כעסים ושתיקות. אך האם מערכת היחסים שלכם ברגעים אחרים מאפשרת לכם לשתוק יחד בתחושת ביטחון? האם אתם מסוגלים לשבת באוטו מבלי לדבר ועדיין להרגיש נוח האחד עם השנייה? כשאנחנו יכולים להרגיש בטוחים יחד גם כשאין מה להגיד או בלי להצטרך לדבר זו קריאת כיוון שאנחנו בזוגיות טובה ויציבה.

6. האם אתם מרכלים ביחד?

זוגיות זה כמו קבוצת כדורגל. זו נבחרת מצומצמת של שני אנשים שאמורים ללבוש את אותם מדים ולהיות בהווי משותף. חלק ממה שעושה קבוצה לכזאת זה שיש לה יריבות. לא חלילה יריבות כדי לשנוא או להילחם אלא כדי לייצר זהות משותפת ובידול. אנחנו מול האחרים. כשאנחנו מרכלים על אחרים אנו לא בהכרח עושים את זה כדי להעליב אותם או לפגוע בהם, הרבה פעמים זה פשוט מחזק את ההווי הפנימי שלנו, את היחד, את האנחנו המשותף. שווה לנסות את זה. זה גורם הרבה פעמים לבילוי משותף שמקרב אותנו האחת לשני.

7. האם אתם יודעים לריב מבלי לפגוע קשה?

זוגיות זו לא רק אהבה וימים נעימים. זה גם לשרוט ולהישרט לפעמים. עובדה זו לא הופכת את הזוגיות ללא בריאה. שאלת המפתח היא: האם ברגעים כאלה אתם יודעים לנהל את המלחמות ביניכם, מבלי להרוג או לפצוע קשה ולחלופין עם לסלוח? לא מומלץ לפגוע בנקודות רכות של הצד השני גם כשהדם עולה לנו לראש, וכן מומלץ לאחר שהכעס עבר את השיא להושיט יד ולסיים את הסיפור, עם שיחה בריאה על מה שקרה שתאפשר לנו ללכת הלאה בלי פצעים פתוחים שיתקשו להגליד אחר כך.

8. האם אתם חברים טובים?

אחת המחלות הקשות של מערכת יחסים זה להרגיש בודדים בתוכה. כלומר להרגיש שלא רואים אותנו, שלא שמים לב לצרכים שלנו, שאין לנו מי שיתמוך ועל מי להישען, במיוחד כשאנחנו צריכים את זה. האם אתם שם כשהשני צריך? האם הוא שם בשבילכם כשאתם צריכים? כאשר אתם עצובים האם הצד השני שם לב ומנסה לעזור? לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה שיראו אותנו. האם אתם רואים האחד את השניה?

איך לשמור על זוגיות בריאה

האם אתם חברים טובים?

9. האם אתם רואים את הטוב בבן הזוג שלכם?

זוגיות טובה היא כזו בה שני הצדדים רואים את הטוב בצד השני ומעריכים את הטוב הזה. זוגיות לא בריאה היא כזו בה אנחנו שמים את הפוקוס על השלילי שבבן הזוג. לכל אחד מאיתנו יש מעלות וגם חסרונות. האם ביחסים שלכם שמים את הזרקור על המעלות או על החסרונות שלכם? האם אתם שמים פנס על המעלות או על החסרונות של הצד השני? לפעמים מספיקה השאלה הזו כדי לאבחן את איכות הקשר שלכם.

ולסיום: שאלה 10 לזוגיות בריאה - מחמאות אתם נותנים ומקבלים?

מרכיב חשוב נוסף בזוגיות טובה הוא לדעת להחמיא לאדם איתו בחרנו להעביר את חיינו. אין כמו לקבל מילה טובה כדי לגרום לנו להרגיש טוב עם עצמנו ובטוחים בקשר שלנו. מילה טובה יכולה להרים את מצב רוחנו ולגרום לנו להגיב בחום ובאהבה שמעצימה עוד יותר את הטוב ההדדי. אז שאלו את עצמכם: האם אתם יודעים להחמיא האחד לשני?

אפשר לשפר (משמעותית) את החיים בבית!

✔ איך להציל את הזוגיות בתהליך רגשי מובנה

✔ ייעוץ זוגי או טיפול זוגי בשיטה שכבר עזרה למאות זוגות!!

✔ שיטת טיפול זוגי בחצי מתחילים בשיחה טלפונית ללא עלות:

    עניתם?

    עכשיו הגיע זמן הסיכומים.

    סיפרו את מספר הפעמים שהשבתם בחיוב לשאלות ובידקו את מצבכם.

    עניתם 'כן' על 8 שאלות או יותר? מצבכם הזוגי מעולה, צאו לחגוג יחד!!

    עניתם 'כן' על 5-7 שאלות? מצבכם סביר, שווה לחפש דרכים כדי לשפר את הנקודות שזקוקות לחיזוק.

    עניתם 'כן על 4 שאלות או פחות? אם הזוגיות שלכם חשובה לכם, מומלץ לקחת אותה לידיים ולהתחיל לעשות משהו בדחיפות.

    איך עושים את זה? נכנסים לכאן.

    השאלון הזה כמובן אינו מדע מדויק, ובכל זאת הוא יכול לתת קריאת כיוון כללית לאיכות הזוגיות שלנו .

    מטפל זוגי

    גילי ויינטראוב מאמן זוגי ומטפל רגשי, יוצר שיטת 'טיפול זוגי בחצי' שעזרה ב-8 השנים האחרונות ליותר מ-300 זוגות להוביל את היחסים למקום חדש. כותב מאמרים על זוגיות באתר וואלה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *