ייעוץ זוגי במרכז

ייעוץ זוגי במרכז, או טיפול בזום: מה הכי מומלץ?

גילי ויינטראוב

ייעוץ זוגי במרכז

ייעוץ זוגי

אז החלטתם שהגיע הזמן לייעוץ זוגי. מה עושים עכשיו?

האם כדאי לנו לחפש ייעוץ זוגי קרוב למקום המגורים שלנו או שאולי עדיף לחפש טיפול בזום? 

במילים אחרות: האם היום, בתקופה בה הכל נגיש לנו בלחיצת כפתור, עדיין כדאי לנו לחפש טיפול במפגש פיזי בקליניקה, או שאולי כדאי לנצל את הטכנולוגיה הזמינה לנו בכל חדר ולעשות טיפול בזום או בכל תוכנת וידאו אחרת?

כמה מילים על העידן החדש

הקורונה שינתה הרבה מכללי המשחק. אם בתקופה שלפני הקורונה רוב הטיפולים היו מתנהלים במתחם הקליניקה הרי שהיום יותר ויותר אנשים בוחרים לעשות טיפול זוגי בזום, מהבית או מהמשרד.

כמו שנפתחה עבור רבים מאיתנו האפשרות לעבוד יותר מהבית כך אנו בוחרים לעשות יותר ויותר דברים מבלי לבזבז זמן מיותר בחוץ.

טיפול זוגי בזום

טיפול בזום

ייעוץ זוגי במרכז - או טיפול בזום: מה ההבדלים?

הנה כמה נקודות מרכזיות שיכולות לעזור לנו להחליט מה מתאים לנו ולצרכים שלנו יותר: 

מפגש פיזי – ישנם אנשים שהפגישה הפיזית חשובה להם מאוד. אנשים שעבודה מול מטפל, במרחב ללא מסכים, תורמת לריכוז וליכולת ההקשבה וההירתמות שלהם לתהליך. אם אתם רואים את עצמכם עונים לקטגוריה הזו אז טיפול או ייעוץ זוגי במרכז, בקליניקה, יכול להיות הפתרון המדויק לכם. אם אתם רואים את עצמכם קצת אחרת, אז טיפול בזום יכול להיות פתרון מצוין עבורכם:

יתר קלות – כשאנו בוחרים בטיפול בקליניקה אנחנו מחייבים את עצמנו להתארגן על הסעה ולסדר את ענייני היום יום שיתאימו ליציאה שלנו החוצה לזמן ממושך. מנגד, ייעוץ זוגי בזום נותן לנו אפשרות לבצע את הטיפול מכל מקום בו יש לנו מסך ופינה שקטה ואפילו מאפשר לנו לבצע את הטיפול במסך נפרד מבן או בת הזוג.

משך זמן  – בניגוד לטיפול בקליניקה המצריך אותנו לפנות זמן להתארגנות מוקדמת, להתלבשות ולנסיעה שיכולה להיארך עקב העומס בכבישים, טיפול זוגי בזום מאפשר לנו לפנות רק את הזמן המיועד לטיפול בלי הכנות מיוחדות.

בחירה של מטפל – בחיפוש של טיפול קרוב לבית אנחנו מצמצמים את האפשרויות שלנו למטפלים ולשיטות טיפול שזמינות בסביבה הפיזית שלנו. בחירה בייעוץ זוגי בזום, מנגד, מאפשרת לנו לבחור את המטפל ואת שיטת הטיפול הזוגי שהכי מתאימים לנו. 

אחוזי הצלחה – יכולה להיות לנו נטייה לחשוב שייעוץ זוגי במרחב פיזי משותף תורם לתוצאות הטיפול. זו תפיסה ששווה לבחון אותה מחדש. ברוב המקרים טיפול בזום זהה בתוצאות לטיפול זוגי במרחב הפיזי.

טיפול זוגי במרכז

זוגיות נעימה

שורה תחתונה: באיזה טיפול הכי מומלץ לבחור?

מאחר ובשני המקרים תוצאות הטיפול הזוגי דומות, הדבר החשוב הוא להתאים את הבחירה לצרכים ולאישיות שלכם.

זה הקריטריון המומלץ כדי לקחת החלטה:

אם אתם מאלה שחשוב להם המגע הפיזי וההפרדה בין המרחב הטיפולי לפעילות הרגילה ביום יום תורמת לכם, ייעוץ זוגי בקליניקה יכול להתאים לכם מאוד. 

לעומת זאת, אם אם אתם מאלו שחיסכון בזמן, קלות ההתארגנות והגמישות ברמת תכנון היום חשובים להם יותר, טיפול בזום יכול להיות פתרון מושלם עבורכם.

כך או כך, שיהיה הרבה בהצלחה!

מטפל זוגי

גילי ויינטראוב הוא יועץ זוגי ומטפל רגשי, יוצר שיטת 'טיפול זוגי בחצי' שעזרה ב-8 השנים האחרונות ליותר מ-300 זוגות להוביל את היחסים למקום חדש. כותב מאמרים על זוגיות באתר וואלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *